English
Kennismaken? Bel +31-20-4977081
Close Menu

Haal meer uit je website

Een website die prima werkt of een succesvolle website die veel conversies oplevert? Waar ga jij voor? Natuurlijk voor dat laatste toch? Hierbij een aantal handige tips hoe je dit kunt bereiken.

Design is essentieel

Begin bij het begin; het design. Een functioneel design met een uitstraling die past bij jouw organisatie zet de toon voor de gehele gebruikerservaring van de bezoeker. Een verouderd, onhandig of onlogisch design levert problemen op. Kruip in de huid van de bezoeker en bekijk de website vanuit de ogen van je doelgroep. Zorg ervoor dat bij binnenkomst op de website duidelijk is wat de bezoeker kan doen en wat jij als organisatie aanbiedt. Maak gebruik van veel beeld in combinatie met pakkende teksten en zorg voor die verpletterende indruk, zodat bezoekers graag op je website zijn. Vergeet ook niet de tablet en mobiele bezoekers!

Eenvoudige conversie

Waarom zou je verplicht een adres in moeten vullen, 10 velden om een contactformulier af te krijgen of de bestel-knop niet direct in beeld brengen? Maak de conversie eenvoudig! Zo maak je het voor de bezoeker gemakkelijk om de keuze te maken en is de kans groter dat er een conversie wordt uitgevoerd. Maar pas op! Voorkom keuzestress. Geef niet te veel mogelijkheden, maar één of twee duidelijke opties.

Helder en herkenbaar

Wees duidelijk in wat je doet en wat de bezoeker kunt bieden. De kunst is daarbij om herkenbaarheid te triggeren. Benoem het probleem waarvoor jij de oplossing biedt en leg uit waarom dit noodzakelijk is. Door een probleem te noemen waar de bezoeker zich in kan herkennen, is hij/zij eerder geneigd om tot actie over te gaan. Geef ook duidelijk aan wat er gebeurt als de bezoeker een actie uitvoert. Wordt er binnen twee dagen een reactie verstuurd op het formulier dat is ingevuld of wordt een bestelling binnen 24 uur in behandeling genomen? Zorg dat de bezoeker weet wat hij kan verwachten.

Online vertrouwen

Laat zien wat je voor andere hebt gedaan en wat er over je gezegd wordt (als dit positief is natuurlijk). Mensen zijn nog altijd geneigd om te doen wat anderen ook doen. Goede referenties op je website of inzicht in voorgaande projecten wekt vertrouwen op. Daarnaast is het van belang dat jij een veilige website aanbiedt. Migreer je website naar HTTPS met een SSL-certificaat. Zo zorg je ervoor dat de websiteverbinding veilig is en de gegevens die de bezoeker invult veilig worden verstuurd. Vermeld dit ook op je website. Je laat daarmee zien dat je de veiligheid van de persoonlijke gegevens van bezoekers belangrijk vindt.

Onderhoud website

Een website is eigenlijk nooit af. Wanneer je alles goed ingedeeld en gevuld hebt, begint het eigenlijk pas. Een up-to-date website heeft niet alleen voordelen voor je posities in de zoekmachines zoals Google, maar laat ook je bezoekers zien dat je actief bent. Speel bijvoorbeeld in op het seizoen, plaats nieuwsberichten, ga bloggen of vloggen, update content, houd social media bij en vernieuw de visuele content. Vergeet daarnaast ook niet de technische updates. In welk systeem je ook werkt, dit blijft van belang. Je wilt toch niet dat jouw website op die nieuwe mooie telefoon niet goed werkt?

Wanneer het gaat om een goede en rendabele website of webshop, is er niet één succesformule die voor allen werkt. Uiteindelijk hangt het af van je organisatie, doelgroep, wat je uit de website wilt halen en andere factoren om te bepalen wat voor jouw website het beste werkt. Kies uit bovenstaande tips degene die jou het meeste aanspreken en test welke het beste werkt op jouw website. Met goed testen, proberen en analyseren ontwikkel je je eigen succesformule. Heel veel succes!

Wil je persoonlijk advies over specifiek jouw website, maak gerust een afspraak door te mailen naar info@bratpack.nl of bel 0204977081.

Gepubliceerd op: 04-09-2017
Dit bericht is geschreven door:

Mariëlle Slingerland

Accountmanager
marielle@bratpack.nl
020-4977081

Ook geschreven door Mariëlle Slingerland

De donderdagmiddagsessies zijn gratis toegankelijk en er kunnen maximaal 15 personen per sessie inschrijven. Per bedrijf geldt een limiet van 2 personen. Indien je je aanmeldt maar verhinderd bent, dan kan je tot 24 uur voor de sessie kosteloos afmelden. Indien je je niet afmeldt, dan ontvang je van ons een factuur van € 100,- excl BTW, die we schenken aan een lokale vereniging. Immers: je houdt de plek van iemand anders bezet.

Ja, ik schrijf me in voor een donderdagmiddagsessie

Velden met een * zijn verplicht.