Aantal online aankopen stijgt: verbeter je online vindbaarheid

21 september 2018

Afgelopen week kwam het CBS met cijfers over online aankopen in 2017, bron: cbs.nl. Wat bleek? Het percentage Nederlanders dat online aankopen doet is ten opzichte van 2016 weer flink gestegen. Ruim 79% van alle Nederlanders tussen de 16 en 75 jaar kocht het afgelopen jaar goederen of diensten online. Met dat hoge percentage verdient Nederland de 5e plek in de lijst met meeste online aankopen in de Europese Unie. De Britten spannen de kroon met 82%.

Online concurrentie

Steeds meer consumenten bestellen online goederen en diensten, met als gevolg dat er steeds meer online aanbieders bijkomen. Dat het aantal online consumenten stijgt, betekent niet dat online aanbieders per definitie meer omzet maken. De concurrentie op de online markt is groot en zal naar verwachting alleen nog maar toenemen. De online zichtbaarheid, vindbaarheid en online beleving van jouw bedrijf en producten/diensten is belangrijker dan ooit.

 

Zoekmachine optimalisatie en Google Ads

Bratpack helpt diverse bedrijven bij het verbeteren van hun online uitstraling en zichtbaarheid. Dat doen wij op verschillende manieren, website restyling, beter vindbaar maken van de website middels zoekmachine optimalisatie (SEO) en door online te adverteren (SEA) via bijvoorbeeld Google Ads. Het verbeteren en optimaliseren van de online zichtbaarheid door Bratpack heeft al bij diverse organisaties en bedrijven tot zeer positieve resultaten geleid! Hieronder volgen twee voorbeelden van bedrijven die het online beter doen dan ooit tevoren.

Het succes van Accuraat Verhuur

Accuraat Verhuur begon in 1985 als een klein stoelen verhuurbedrijf, en is inmiddels uitgegroeid tot een internationale party verhuurder. Ze leveren alles wat nodig is om een goed en professioneel evenement te organiseren zonder daarbij hun herkomst onder enige stoelen of banken te steken. Dankzij effectieve website optimalisatie en online marketing (SEO en SEA) heeft Accuraat Verhuur een sterke groei doorgemaakt de afgelopen jaren. Ten opzichte van 2016 steeg de omzet met bijna 32% in 2017.

Enorme omzetstijging bij Tuincentrum Osdorp

Tuincentrum Osdorp begon in 1960 als een hoveniersbedrijf dat planten van eigen kweek verkocht. In ruim vijftig jaar tijd is het bedrijf enorm gegroeid, al is het nog altijd op dezelfde locatie gevestigd en heeft het altijd dezelfde sfeer weten te behouden. Bratpack heeft Tuincentrum Osdorp geholpen om online flinke successen te behalen met een volledig geoptimaliseerde online zichtbaarheid. Ondanks de flinke concurrentie van diverse partijen is in 2017 de omzet uit de webshop gestegen met ruim 73% in vergelijking met het jaar ervoor!

Word het volgende succesverhaal

Uit nieuwe cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor blijkt dat zo’n 12% van alle online aankopen worden gedaan via een smartphone. Het is daarom van het grootste belang dat ook de mobiele website van het bedrijf optimaal werkt. Benieuwd wat Bratpack voor jouw bedrijf kan doen? Neem dan contact met ons op! Misschien wordt jouw bedrijf dan wel het volgende succesverhaal.