English
Kennismaken? Bel +31-20-4977081
Close Menu

Kinderpostzegelactie 2018

Een daling in Ad Grants uitgaven van wel 58% en toch een stijging in relevante websitebezoekers van 76%. Dat wil jouw non-profitorganisatie toch ook?

De kinderpostzegelactie, wie kent het niet. Al meer dan 70 jaar gaan kinderen langs de deuren om kinderpostzegels, kaarten en andere producten te verkopen. Afgelopen week (september 2018) zijn 160.000 basisschoolleerlingen langs de deuren gegaan om kinderpostzegels, kaarten, thee pakketten en tassen te verkopen. Het doel? 400.000 kinderen aan een goed thuis helpen.

Voorafgaand aan en tijdens de Kinderpostzegelactie heeft Bratpack in samenwerking met Stichting Kinderpostzegels het Ad Grants account onder de loep genomen en een volledige herstructurering aangebracht. Met succes!

“Een stijging in relevante websitebezoekers van 76%, een conversiepercentage van ruim 4,7% en een daling in de totale uitgaven van 58%.”

 

Stijging in relevante websitebezoekers, lagere kosten

De herstructurering en optimalisatie van het Ad Grants account heeft voor en tijdens de Kinderpostzegelactie mooie resultaten opgeleverd. Zo is er een enorme stijging in relevante website bezoekers gerealiseerd tegen lagere totale Ad Grants uitgaven. Onder andere door: 

✓ het opzetten van op doelgroep en missie gebaseerde Ad Grants campagnes;

✓ het creëren van een sterke samenhang tussen campagnes en andere kanalen;

✓ het nieuwe online platform;

✓ “testen, testen en nog eens testen”.

Advertentie kinderpostzegelactie

Het aantal website bezoeken via Ad Grants is voorafgaand en tijdens de Kinderpostzegelactie gestegen met meer dan 76% in vergelijking met de actieperiode in 2017. Een stijging in websitebezoekers alleen zegt natuurlijk niet zoveel. De grote vraag is 'Zijn deze bezoekers wel relevant geweest'? Laten we dieper in de data duiken.

Met een conversiepercentage van ruim 4,7%, een bouncepercentage dat is verlaagd met ruim 25% en een click through rate (CTR) van ruim 42% mogen we concluderen dat deze bezoekers wel degelijk relevanter zijn. Ter illustratie: tijdens de actie in 2017 was de CTR ruim 8%, wat overiges voor Ad Grants campagnes een nette CTR is.

“42% van de doelgroep die de advertenties heeft gezien, is vervolgens direct naar de website van Kinderpostzegels of een van de portalen gegaan. Een verbetering van ruim 400%.”

 

De resulaten samengevat:

  • Stijging in relevante bezoekers
  • Daling in Ad Grants uitgaven
  • Hogere CTR (doorklikratio)
  • Verbetering in het bouncepercentage
  • Relevantere advertenties

advertentie kinderpostzegels

Bratpack heeft naast de hoofdwebsite van Stichting Kinderpostzegels een online platform opgezet voor kinderen en leerkrachten. Een sterk uitgedachte digitale strategie van Stichting Kinderpostzegels heeft dit jaar mede gezorgd voor een totale opbrengst van € 9.401.715 euro. De bestel-app waarmee kinderen bestellingen konden plaatsen heeft veel tijd bij leerkrachten uit handen genomen. Ook is het vernieuwde assortiment een groot succes.

Nieuwsgierig hoe jouw Ad Grants campagnes verbeterd kunnen worden?

Begin dit jaar heeft Google de regels rondom Ad Grants flink aangescherpt met als doel de kwaliteit van Ad Grants accounts te verbeteren. De kwaliteit van Ad Grants campagnes moet omhoog en campagnes moeten ‘doelgroep en missie’ gebaseerd zijn. Wil jij dit ook? Neem vrijblijvend contact op om te sparren over jouw Ad Grants account.   

Geschreven door: Eef Beentjes

Bratpack is jouw online partner, omdat wij:

  • Helpen om je online ambities te verwezenlijken;
  • Ontzorgen met online werkzaamheden, zodat je kunt ondernemen;
  • Sinds 2002 bewezen ervaring hebben in het bouwen van websites;
  • Meer dan 1.250 organisaties hebben geholpen met hun online ambities;
  • Een team zijn met meer dan 25 online specialisten;
  • Proactiviteit en persoonlijke communicatie in ons DNA hebben; 
  • Altijd bereid zijn om langs te komen voor een vrijblijvende kennismaking;
  • Investeren in klantcontact, flexibel zijn en zorgen voor een hoger online rendement.

Wil jij ook online je ambities verwezenlijken? Neem dan contact op met Bratpack voor een kennismaking en een lekkere kop koffie! Bel ons of vul het formulier in om een vrijblijvende afspraak te maken (indien je zelf lekkere koffie hebt komen we graag bij je langs).

Bel +31-20-4977081

Informatie aanvragen

Lees hier ons privacy statement.

Velden met een * zijn verplicht.