67% meer donateurs via betaald verkeer.

Stichting DierenLot

www.dier.nu

Bratpack resultaat: SEO leverde 40% meer bezoek op, waaruit een groei van 42% aan donateurs ontstond. SEA campagnes gaven een groei van 67% meer donateurs weer.

Toegepaste diensten

✓ Webdevelopment
✓ Koppeling donateur CRM en CMS
✓ SEO
✓ SEO Copywriting
✓ Linkbuilding
✓ Remarketing
✓ Conversie optimalisatie
✓ Google Ad Grants
✓ Google Ads
✓ Microsoft Advertising
✓ Facebook Advertising
✓ Google Optimize
✓ Google Analytics

Introductie

Stichting DierenLot is al sinds de oprichting in 2005 bij Bratpack. Ze zijn een CBF Erkend goed doel, en ondersteunen met 165.000 donateurs maar liefst 250 dierenhulporganisaties in Nederland. Ze organiseren landelijke dagen dierenhulpverlening, die ruim 2000 bezoekers trekken. Ook rijden er ruim 160 dierenambulances van DierenLot. Hun hoofddoel is het (online) werven van fondsen, zodat zij dierenleed kunnen bestrijden.

Situatie

Stichting DierenLot kwam in 2005 bij Bratpack om een website te ontwikkelen die ingezet kon worden voor online fondsenwerving. Hiervoor moesten ze naamsbekendheid genereren via zoekmachine optimalisatie en het inzetten van online advertenties. Naarmate ze langer bij Bratpack waren, verschoof de doelstelling naar het werven van donateurs en schenkingen. Hiervoor moest hun SEO en SEA worden aangepast naar de huidige online vereisten.

Aanpak

Bratpack heeft de Google Ad Grants van Stichting DierenLot strategisch ingezet, en de inhoud van de website geoptimaliseerd voor zoekmachines. Ook zorgen we ervoor dat de inhoud van de website aansluit bij de communicatie van Stichting Dierenlot, zoals hun tv spots. Door een relatie op te bouwen met bezoekers via social media en e-mail werd het makkelijker om donateurs te werven.

Resultaat

Het inzetten van diverse online marketing activiteiten en website aanpassingen heeft een groot effect gehad op de online prestaties van Stichting DierenLot. Het organische verkeer (SEO) is toegenomen met ruim 40%, en ook zijn er ruim 42% meer donateurs bij gekomen. Ondanks dat de richtlijnen voor Google Ad Grants aangescherpt zijn, hebben de campagnes en bijbehorende advertenties toch geleid tot een goede toename van donateurs: ruim 67%.

Nieuwsgierig geworden hoe we jou kunnen helpen je online ambities te realiseren?

Neem dan contact op met Bratpack: +31 (0)20 497 7081

Heb jij online ambities?

Wij gaan de uitdaging graag aan. Wij maken al sinds 2002 online ambities waar. We ontwikkelen en realiseren op maat gemaakte websites en webshops, en bedenken effectieve, digitale strategieën en campagnes. Heb jij online ambities? Neem dan contact op met ons dan gaan we samen de show stelen.

* Velden met een * zijn verplicht