Sint geeft bijna 341 miljoen euro online uit

4 december 2018

Net als voorgaande jaren heeft Sinterklaas dit jaar voor veel webshops gezorgd voor een flinke omzetboost. In de maand voorafgaand aan 5 december is er voor bijna 341 miljoen euro online besteed aan cadeaus. Dit blijkt uit onderzoek onder de leden van Thuiswinkel.org.

Retailfeestdagen

Gemiddeld besteedden de Nederlandse consumenten in de eerste 9 maanden van 2018 per week 243,5 miljoen euro. In de periode tussen 1 november en 5 december wordt er mede dankzij Sinterklaas per week gemiddeld € 311,7 miljoen via internet uitgegeven aan producten en diensten. De groeiende populariteit van retailfeestdagen als Singles’ Day en het Black Friday-weekend (inclusief Cyber Monday) speelt hierbij ook een rol.

In totaal is er tussen 1 november en 5 december bijna €1,6 miljard online besteed volgens de directeur van Thuiswinkel.org. Dat is €341 miljoen meer dan in vijf normale weken, en opnieuw een record. Cadeaubonnen blijven volgens Thuiswinkel.org populair.

En heeft jouw online omzet net zo’n vlucht genomen dit jaar als het landelijk gemiddelde?