De Haan Group ontwikkelt een tool voor signing

14 juni 2018

Signing en instore communicatie worden steeds belangrijker. We drukken steeds vaker foto’s en communicatieborden, maar ook inrichtingselementen zoals wanden, plafonds en lampenkappen. “Signing is niet meer weg te denken uit tuincentra”, aldus Kees de Haan, eigenaar van De Haan Group. “De kwaliteit van drukken is in de afgelopen jaren snel beter geworden, hierdoor kunnen we op een mooie en realistische manier beleving brengen op de winkelvloer. Het komt steeds vaker voor dat wij complete voorzetwanden laten drukken om zo de juiste sfeer op een bepaalde afdeling neer te zetten. Daarnaast speelt de juiste manier van communiceren naar de klant een belangrijke rol. Ruimte voor storytelling, praktische informatie en de vrijheid om makkelijk te kunnen veranderen zijn punten waar elk tuincentrum naar op zoek is.”

Ontwikkeling signing tool

Signing is vaak een groot onderdeel van het winkelconcept. “We merken dat de praktische invulling van deze signing soms lastig is. Hoe goed is de kwaliteit van de beelden? In welke afdeling zit welke signing? Past alles goed bij elkaar? Onduidelijkheid is nooit goed, niet voor onze klanten, niet voor ons en ook niet voor onze monteurs.” Daarom besloot De Haan om hier iets op te bedenken. Ze ontwikkelde een online tool waarin het complete signing- en communicatieplan inzichtelijk is. Voor de uitvoering van deze tool werken ze samen met Bratpack. “Het moet een programma worden waarin wij het plan uit een kunnen zetten, zodat onze klanten hun afbeeldingen naar wens kunnen importeren. De tool geeft direct aan of de gewenste kwaliteit behaald wordt en of er nog gegevens missen. Vervolgens kunnen we verschuiven en aanpassen wat we willen. Er rolt direct een order uit voor de drukker en een montageplan voor de klant of ons montageteam.”

De Haan Group verwacht de nieuwe signing tool in september te lanceren.