Socialmedia-factsheet: waar bevindt jouw doelgroep zich?

3 juli 2017

Wij merken dat klanten soms het nut van social media niet inzien. En als ze iets met social media willen doen, dan weten ze vaak niet welke platformen ze in moeten zetten om hun doelgroep te bereiken. Hopelijk geeft dit artikel een beter inzicht hoe en op welke social media kanalen je jouw doelgroep kan bereiken.

Waarom zou ik social media inzetten?

Social media heeft een toegevoegde waarde voor de vindbaarheid van jouw website. Niemand weet exact wat het algoritme van Google precies inhoudt. Het enige dat bekend is, is dat er wordt gekeken naar 3 pijlers van een website: 

  1. techniek;
  2. content;
  3. populariteit.

Deze 3 onderdelen bevatten weer vele punten welke uiteindelijk samen bepalen hoe goed een site of webpagina scoort in de zoekresultaten. Een onderdeel van de derde pijler ‘populariteit’ is het gebruik van social media. Dit betekend dus niet dat als je nu een Facebook bedrijfspagina aanmaakt je direct een nummer 1 positie bereikt met je website. Maar het kan zeker een positieve bedrage leveren.

Hoe bereik ik mijn doelgroep via social media?

Uit onderzoek van Tracx blijkt dat er wereldwijd 2,8 miljard actieve social media gebruikers zijn. Dit betreft een stijging van 22% in één jaar tijd. In dit onderzoek zijn ook feiten en cijfers van de 7 populairste social media platformen verzameld. De gegevens uit het onderzoek zijn voornamelijk gebaseerd op Amerikaanse gebruikers, maar desalniettemin erg interessant om een social media strategie te bepalen voor jouw organisatie. 

infographic social media

En? Ga jij het doen?

Twijfel je nog steeds of je wel met social media moet beginnen en wat je dan wel niet moet posten? Lees dan eens ons blogbericht met de top 3 excuses gebruik social media. Heb je al een social media account? Bekijk dan eens de 8 ‘spelregels’ voor een effectieve social media strategie om jouw volgers tevreden te houden. Kom je er echt helemaal niet uit? Neem dan gerust contact met ons op.