Het geheim van een goed rankende website

2 januari 2017

Niemand weet helemaal precies hoe Google websites beoordeelt. Ervoor zorgen dat jouw website op de eerste pagina in de zoekresultaten komt is dan ook vaak een kwestie van uitproberen wat werkt. Echter is het tipje van de sluier opgelicht bij Google! Een aantal richtlijnen waar de grootste zoekmachine in Nederland gebruik van maakt om een website te beoordelen is bekend. Je zult merken dat de tips die we gaan geven goed aansluiten op onze eerdere tips. Wat betekent dat we al goed bezig waren op het gebied van vindbaarheid en zoekmachine optimalisatie!

Met deze tips werk je gegarandeerd aan een betere ranking van jouw website.

Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid

Van de vele factoren die meespelen bij de beoordeling van een website, hecht Google het meeste belang aan 3 factoren:

  • Expertise;
  • Autoriteit;
  • Betrouwbaarheid.

Google gebruikt een aantal standaarden waar de main content van een website aan moet voldoen. De main content is de belangrijkste content die op een website te vinden is.

Goee rankende website

Voldoet jouw website al aan de standaarden van Google?

Voor een goed rankende website wil Google graag dat jouw website aan een aantal standaarden voldoet. Deze standaarden zijn:

  • De website bevat main content van hoge kwaliteit. Laat met jouw content zien dat je een autoriteit bent op jouw gebied en dat de informatie als betrouwbaar kan worden gezien. Zorg dus dat jij de expert bent en met goede content jouw kennis deelt met jouw bezoekers om hun vragen te beantwoorden.
  • De website biedt aanvullende informatie en waarde voor bezoekers. Zorg ervoor dat de contactgegevens van jouw bedrijf makkelijk te vinden en up-to-date zijn. Daarnaast is een goede ‘Over Ons’-pagina en klantenservice ook een must.
  • De website bevat content die de vragen van bezoekers beantwoordt. Om te weten of jouw website genoeg killer content bevat, is het belangrijk dat je weet waar jouw bezoekers naar zoeken als ze op jouw website terecht komen. Dan kun je ervoor zorgen dat het antwoord op deze vragen in jouw website verwerkt worden. Zo wordt jouw website een bron van informatie die jouw bezoekers waarde biedt.
  • De website wordt regelmatig geüpdatet. Recente veranderingen in content geven een signaal aan Google dat je relevant bent en accurate informatie hebt. Zorg er daarom voor dat je jouw content regelmatig nakijkt en bijwerkt wanneer er informatie niet meer klopt.

Aan de hand van de standaarden die we hebben besproken kun je de zoekmachine optimalisatie (SEO) van jouw website doelgericht aanpakken. Besteed je de SEO en het verbeteren van jouw website ranking in Google liever uit aan een specialist? Vraag Bratpack dan naar de mogelijkheden. Wij helpen je graag! Met onze ervaring kunnen we jouw website optimaliseren op de bovengenoemde standaarden, maar we kunnen nog veel meer technieken toepassen om jouw website beter vindbaar te maken. Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek het verschil dat wij kunnen maken!