Een goede Over Ons pagina opzetten

14 juni 2016

Stel je voor: Je bent op een website beland waar ze precies hebben wat jij zoekt! Voordat je overgaat tot een aankoop of aanvraag wil je natuurlijk wel weten wat voor vlees je in de kuip hebt. En dan gebeurd het: je gaat naar de Over Ons pagina.

Vind je daar wat je zoekt? Overtuigt de pagina je ervan dat je de juiste keuze maakt? Of verlaat je de website om toch ergens anders te kijken? De kracht van een goede over ons pagina moet je niet onderschatten!

4 stappen voor een goede Over Ons pagina

In dit artikel geven we je 4 stappen die je leiden naar een goede Over Ons pagina. Door deze stappen te volgen kun je meteen zien op welke vlakken jouw Over Ons pagina nog verbeterd kan worden. Met als resultaat: meer conversies!

Stap 1: laat je gezicht zien

In ons artikel “Geef je boodschap een vriendelijk gezicht” vertelden we dat een bericht met een foto van een persoon meer aandacht krijgt. Hierbij gaven we als tip mee om foto’s van de medewerkers op je Over Ons pagina te zetten. Het wekt vertrouwen en zorgt voor een sympathiek karakter. Heb je dat al gedaan? Mooi! Zo niet, dan is dit dus stap 1.

Stap 2: richt je op je bezoeker

Natuurlijk vertel je op jouw Over Ons pagina over jouw bedrijf, de waarden en werkwijze en de mensen achter het bedrijf, maar verlies de bezoeker niet uit het oog. Schrijf jouw verhaal met de focus op jouw bezoekers. Jouw bezoeker wil niet alleen weten wie je bent; hij wil ook weten of je zijn/haar probleem kunt oplossen en waarom jij de juiste keuze bent. Zorg daarom dat je weet wie jouw bezoekers zijn en zorg ervoor dat je hen begrijpt.

Over-ons-pagina-bratpack

Stap 3: betrek je klanten in je verhaal

Als het goed is zorg je er nu voor dat jouw bezoeker weet dat jij zijn/haar probleem kunt oplossen en dat jij de juiste keuze bent. Overtuig jouw bezoeker dan ook door bewijs te plaatsen. Dit kun je doen met aanbevelingen of beoordelingen van klanten.

Stap 4: maak er een leuk en verrassend verhaal van

Nu je Over Ons pagina gericht is op je bezoeker en je jouw klanten erbij hebt betrokken is het belangrijk ervoor te zorgen dat je bezoeker ook de tijd neemt om jouw verhaal te lezen. Als het saai of heel moeilijk geschreven is zal een bezoeker alsnog snel afhaken. Vertel daarom echt een verhaal in plaats van feiten en USP’s. Gebruik humor, beeldspraak en gevoel. Dit zorgt ervoor dat je dichter bij jouw bezoeker komt en echt contact maakt.

Heb je nog hulp nodig bij het verbeteren van jouw Over Ons pagina? Bij Bratpack helpen we je graag! Neem contact op met ons en vraag naar de mogelijkheden.