Top 3 social media excuses

6 januari 2016

Social media is niks voor mij! Klinkt dit herkenbaar voor jou? Een top 3 van de meest gebruikte excuses voor het zakelijk gebruiken van social media.
 

Sociaal excuus 1: Er valt niks te melden

Wat gebeurt er binnen jouw vakgebied? Organiseer je wel eens een borrel of evenement? Een opgeleverd project? Jazeker! Genoeg te melden.
Meer inspiratie tips…
 

Sociaal excuus 2: Ik bereik mijn doelgroep niet

Wist je dat de grootste groep op Facebook valt in de leeftijdscategorie 40 – 64 jaar? Sociale media is zeker niet meer alleen voor jongeren.
Het uitgebreide overzicht van doelgroepen op social media…
 

Sociaal excuus 3: Het kost alleen maar extra tijd zonder dat het iets oplevert

Een peperdure, eenmalige advertentie in een plaatselijk weekblad en vervolgens geen inzicht in het daadwerkelijke resultaat? Dat is verleden tijd. Op social media kun je alles gratis uitproberen en krijg je real-time inzicht in de resultaten. Toch liever betaald adverteren? Dan kun je zelf je advertentiebudget bepalen.
Wat kan social media opleveren…
 

Top-3-social-media-excuses-bratpack


Nog niet overtuigd?

Ben je nog niet overtuigd? Hopelijk trekt dit laatste argument je over de streep: het actief gebruiken van social media verhoogt namelijk de vindbaarheid in Google! 

Wil je hulp bij het inzetten van social media of het vergroten van de vindbaarheid van jouw website? Neem dan contact met ons op!

Lees hieronder de uitgebreide uitleg voor nog meer tips en inspiratie.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Top 3 social media excuses

Wij spreken geregeld klanten die de stap naar social media nog niet genomen hebben. Wanneer we vragen waarom, horen we vaak dezelfde 'sociale excuses’. Hierbij een top drie van de meest gebruikte ‘sociale excuses’. Hopelijk kunnen we je overtuigen om te starten met social media of je motiveren om hier nog actiever mee aan de slag te gaan.

Meer inspiratie tips

Veel kleine ondernemers vergelijken zich met grote merken en vragen zich dan af wie hun berichten nog interessant vindt. Achter elk bedrijf schuilt een verhaal, van de lokale autohandelaar tot aan de bakker op de hoek. Volgers vinden het leuk om te zien waar je je mee bezig houdt. Jij bent tenslotte de expert binnen jouw vakgebied dus waarom meldt je niks over de laatste trends en ontwikkelingen binnen jouw vakgebied? Laat zien hoe het er binnen het bedrijf aan toe gaat, bijvoorbeeld hoe de dag van jou of jouw werknemers eruit ziet.

Organiseer je wel eens een borrel op kantoor? Bezoek je wel eens beurzen of evenementen? Wat inspireert jou als ondernemer? Dit zijn allerlei vragen die je jezelf kunt stellen en interessante content kan opleveren. Zoals je ziet is er altijd wel wat te vertellen. Hierbij hoef je geen lange verslagen te schrijven, maak liever gebruik van leuke foto’s of video’s. Het spreekwoord luidt niet voor niets ‘een beeld zegt meer dan duizend woorden’.

Doelgroepen op social media

‘Alleen jongeren zitten op social media’. Past deze uitspraak bij jouw beeld over social media? Dan moet je zeker verder lezen. Uit het social media onderzoek 2015 van Newcom Research & Consultancy blijkt dat Nederlanders uit alle leeftijdscategorieën gebruik maken van social media. Het social media gebruik van ‘ouderen’ neemt zelfs toe.

Tabel-bratpack-social-media-gebruik-leeftijd

Consumenten zoeken geregeld informatie over een product of dienst via diverse social media kanalen. Daarnaast worden steeds vaker ervaringen met bepaalde producten of diensten gedeeld via social media kanalen. Referenties van andere klanten zijn dus een belangrijk argument voor een potentiele klant om jouw product of dienst af te nemen. Verder dienen social media kanalen steeds vaker als ‘klantenservice’. Veel vragen over producten en diensten worden gesteld via social kanalen. De ervaringen die jouw volgers met jou of met elkaar delen kun je mooi weer gebruiken als inspiratie voor een nieuw bericht.

Wat kan social media opleveren

Klanten aantrekken en behouden, daar draait het bij veel ondernemers om. Dit is geen eenvoudig en een tijdrovend proces. Je zult zien dat veel klanten actief op social media zijn waardoor je jouw klanten ook online kunt bereiken. De resultaten kun je direct bekijken via de statistieken van het social media kanaal. Plaats je een link naar jouw website in een social media bericht en gebruikt je Google Analytics? Dan kun je precies zien hoeveel personen hebben doorgeklikt naar jouw website via jouw social media kanalen.

Nog niet overtuigd?

Hopelijk trekt dit laatste argument je over de streep om social media te gaan gebruiken. Door actief te worden op social media verhoogt dit de zogenaamde ranking factor in Google. Kortom: Social media heeft een toegevoegde waarde voor de vindbaarheid van jouw website. Wil je advies over het inzetten van social media voor jouw bedrijf of wil je beter gevonden worden in Google? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.