Tip 1: Breng meer leven in jouw webshop met reviews!

29 oktober 2015

Onze Facebook post ‘haal meer uit jouw webshop,’ liet enkele tips zien om jouw webshop succesvoller te maken. In dit artikel lichten we één van deze effectieve tips toe uit die post: het toevoegen van ‘reviews’ in je webshop. Door deze tool in jouw webshop te plaatsen, bouw je namelijk sneller een band op met (potentiële) klanten van jouw webshop, waardoor het vertrouwen van de klant in jouw bedrijf zal groeien.
 

Wat voor reviews kunt u toevoegen?

Reviews zijn beoordelingen van klanten over jouw bedrijf. Deze beoordelingen komen de potentiële klanten én bedrijven ten goede. Enerzijds kunnen potentiële klanten weloverwogen beslissingen nemen op basis van informatie van andere klanten die ze vertrouwen, en anderzijds kunnen bedrijven zo de relatie met klanten versterken door interactie te hebben met de beoordelaars.

→ Interne reviews

Je kunt ervoor kiezen om klanten op jouw eigen webshop een beoordeling in te laten vullen. Het belangrijkste voordeel van bedrijfsreviews op je eigen website, is dat iedere nieuwe beoordeling als nieuwe content wordt gezien en daardoor dus een positieve invloed heeft op de vindbaarheid van jouw website in de zoekmachines (dit fenomeen heet user-generated content). Een tweede voordeel van bedrijfsreviews is dat veel bedrijven het prettig vinden om de reviews in eigen beheer te hebben, zodat ze nooit afhankelijk zijn van de beoordelingen van externe partijen. Je kunt de beoordelingen dus onder controle houden. Hier geldt: hoe meer interne reviews je hebt, hoe sneller potentiële klanten jouw bedrijf zullen vertrouwen. Als je bijvoorbeeld al 5000 bedrijfsreviews op jouw website hebt staan, dan gaan mensen er namelijk vanuit dat je ze niet allemaal hebt gemanipuleerd.

→ Externe reviews

Reviews van een andere (onafhankelijke) partij worden echter als véél betrouwbaarder en overtuigender gezien door potentiële klanten dan interne reviews, omdat bedrijven deze beoordelingen absoluut niet kunnen manipuleren. Gemiddeld leidt dit type review daarom tot 20% meer conversie! Beoordelingen zijn nou eenmaal waardevoller als ze 100% eerlijk en onbevooroordeeld zijn. Je kunt bijvoorbeeld gebruikmaken van de mogelijkheid om jouw bedrijf gratis weer te geven via Google, zodat je bedrijf -onder andere- verschijnt in Google Maps en mensen hier een review over jouw bedrijf kunnen schrijven. Google ondersteunt bovendien de doorplaatsing van beoordelingen via onafhankelijke partijen, zodat je zelfs het aantal sterren van jouw beoordeling mee kan krijgen bij jouw (eventuele) AdWords-advertenties.
 

Hoe voeg ik een review tool toe?

Op het internet staan vele manieren beschreven hoe je reviews kunt implementeren in jouw webshop. Indien je hier geen tijd voor hebt of hulp nodig hebt, dan kunnen wij gemakkelijk en snel een systeem van onafhankelijke klantbeoordelingen invoegen in jouw webshop, die overigens officieel partner is van Google. Voor al jouw vragen omtrent webshops kun je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder.