Bratpack’s Jaaroverzicht 2017

28 december 2017

Het einde van 2017 is in zicht. Aan het eind van dit veelbewogen jaar is het tijd voor een terugblik. 2017 was voor Bratpack een bijzonder jaar waarin we veel hebben bereikt. Zo vierden we in juni ons 15-jarig bestaan en hadden we een heel speciaal bedrijfsuitje… In deze blog doen we verslag van alle mooie momenten die we dit jaar beleefd hebben.

Veel nieuwsberichten

Meest gelezen blogs

Gelukkig schrijven we onze blogs niet voor niets. Onze bezoekers zijn enthousiast en maken gretig gebruik van onze tips. Wat zijn onze best gelezen blogs?

Daarnaast hebben we ook veel leuke reacties gekregen op de ‘Even voorstellen’ van de Bratpackers.

Een sportief jaar

Aangezien bijna alle Bratpackers wel van zweten houden zijn we dit jaar gestart met bootcamp. Elke dinsdagmiddag worden we afgebeuld door trainer Akash. Nu hebben we even een winterstop ingelast, maar volgend jaar gaan we hier zeker mee door!

Bootcamp bratpack

15-jarig bestaan

Wat dit jaar extra bijzonder maakte, was de viering van ons 15-jarig bestaan! Op 1 januari 2002 lanceerden Edwin Meijer, Peter Hut en Frank de Lange hun eerste website en anno 2017 is Bratpack dankzij diverse ambitieuze opdrachtgevers en betrokken professionals 15 jaar na oprichting nog steeds groeiende. Dat is natuurlijk wel een feestje waard. Daarom organiseerden we eind juni een borrel en diner in restaurant het Zwaantje te (hoe kan het ook anders) Zwanenburg, samen met alle medewerkers en partners. We hadden een memorabele avond met onze opdrachtgevers, partners, zakenrelaties, vrienden en andere familieleden, begeleid door een DJ en zangeres. Het was een dag om nooit te vergeten!

Spectaculair bedrijfsuitje

Het bleef niet bij feest vieren; eind september was ons jaarlijkse bedrijfsuitje nabij Tiel. De organisatoren hebben de combinatie sport, kennis en saamhorigheid weer goed weten samen te brengen. We waagden ons dit jaar op een echt Wipeout parcours en gingen de uitdaging met elkaar aan. Het was hilarisch om te zien en te beleven. We kijken terug op een gezellig bedrijfsuitje en hebben de foto’s en filmpjes als herinnering.

Google Trends

Google Trends houdt precies bij welke zoekopdrachten op dit moment populair zijn. Voor 2017 heeft Google Trends enkele mooie lijstjes gegenereerd die precies vertellen waar we het afgelopen jaar mee bezig waren. De 10 trending searches in Nederland van het afgelopen jaar zijn:

1. Anne Faber;
  2. Stemwijzer;
  3. Patricia Paay;
  4. Abdelhak Nouri;
  5. Staatsloterij Oudejaarstrekking;
  6. iPhone 8;
  7. Tour de France;
  8. Fidget Spinner;
  9. Songfestival;
  10. Ajax Manchester United.

De vermissing van Anne Faber hield heel Nederland in zijn greep en iedereen leefde mee met (de familie van) Abdelhak Nouri, die tijdens een voetbalwedstrijd werd getroffen door een hartstilstand. Maar er waren ook genoeg leuke zaken waar Nederland zich dit jaar op focuste. Wat dacht je van het Eurovisiesongfestival dat in mei in Oekraïne werd gehouden? De meiden van O’G3NE zetten een mooie performance neer, maar Europa was meer in de ban van de Epic Sax Guy en het ontroerende liedje van Salvador Sobral, die de wedstrijd uiteindelijk won. Ook werd de wereld verrast met een ‘nieuwe’ uitvinding: de fidget spinner! Het ogenschijnlijk doelloze speeltje werd een rage onder kinderen, maar ook volwassenen vonden het stiekem best leuk om het speeltje zo lang mogelijk tussen hun vingers te laten ‘spinnen’.

Op naar 2018!

Wij willen al onze opdrachtgevers, partners en leveranciers hartelijk bedanken voor het vertrouwen en de loyaliteit die ze in 2017 aan ons getoond hebben. Wij hopen uiteraard dat we de diverse samenwerkingen in 2018 verder kunnen uitbouwen om de online ambities van eenieder waar te maken. Een fijne jaarwisseling en succesvol 2018 toegewenst!