Stopt Google met Adgrants?

23 april 2014

Het Antwoord op deze vraag is Nee. Bij Bratpack krijgen wij steeds vaker de vraag of het waar is dat Google stopt met Google Ad Grants. Google is niet gestopt met het toelaten van non-profits tot het Google Ad Grants programma. De deelnamecriteria zijn door Google op een aantal vlakken zelfs flink verandert in het voordeel van de meeste non-profits. In 2013 is zelfs al de harde eis weggevallen om als non-profit in het bezit te zijn van een CBF-Keurmerk een ANBI volstaat in (de meeste gevallen) al.

De grootste wijziging die Google heeft doorgevoerd is dat je als non-profit ieder half jaar moet kunnen aantonen dat je nog steeds actief bezig bent met Google Ad Grants. Hierbij dien je nog steeds in het bezit te zijn van een ANBI status en mogen je uitingen niet commercieel van aard zijn. Google Ad Grantees die zich niet houden aan de criteria van Google worden zonder pardon direct verwijderd uit het Google Ad Grants programma.

Toch heeft Google wel een halt toe geroepen aan het zeer succesvolle Grantspro. Google laat geen nieuwe leden toe tot het Google Grantspro programma, alle bestaande gebruikers zijn tot nadere berichtgeving nog gewaarborgd van deelname aan het Grantspro programma. Mocht u vragen hebben over Google Ad Grants neem dan contact op met Edwin Meijer van Bratpack via edwin@bratpack.nl.