Verkoop meer met Google Shopping

20 maart 2014

Maakt u al gebruik van Google Shopping? Google Shopping kan het succes van uw webwinkel aanzienlijk verhogen. Langzaamaan beginnen steeds meer bedrijven en consumenten hier hun voordeel uit te halen. Dit aantal zal alleen nog maar stijgen. Lees hier waarom u Google Shopping moet inzetten voor uw webwinkel!

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is onderdeel van Google AdWords: Google Shopping is dus een vorm van adverteren in Google. Wanneer u in Google naar een bepaald product zoekt (bijvoorbeeld specifiek ‘Samsung UE46F6400’ of algemener ‘konijnenhok’), is het mogelijk dat u in de zoekresultaten producten afgebeeld ziet uit diverse webwinkels. Doordat de prijzen hier al bij vermeld staan, geeft dit meteen een helder overzicht voor de consument.

Voorbeeld Google Shopping met Konijnenhok

Als de consument op één van deze producten klikt, wordt hij of zij direct doorgestuurd naar het product in de betreffende webwinkel. Zo heeft u potentiële klanten wel erg snel op de juiste plek! Ook is het mogelijk om meer Google Shopping-resultaten te bekijken in Google om zo nog meer producten met elkaar te vergelijken, waar uw producten dus ook weer tussen kunnen staan.

Waarom zou u Google Shopping gebruiken?

Google Shopping is een ontzettend snelle en doeltreffende manier om met uw producten gevonden te worden in Google. Goed zichtbaar zijn in zoekmachines was al goud waard, maar doordat er bij Google Shopping ook afbeeldingen worden getoond, is de kans op conversies nog groter.

Een bijkomend argument om nu Google Shopping te gaan gebruiken, is dat nog lang niet alle webwinkeleigenaren Google Shopping hebben ontdekt – en dat terwijl 95% van de consumenten deze zoekmachine gebruikt. Hierdoor krijgt u de kans om een groot publiek te bereiken. Bovendien zitten consumenten die specifiek zoeken naar een product al ver in het aankoopproces. Zij zijn dus al van plan om het product te kopen. Dit soort bezoekers zijn de bezoekers die u in uw webwinkel wilt hebben!

Hoe werkt Google Shopping?

Google Shopping werkt in principe hetzelfde als Google AdWords, maar in plaats van dat er een advertentietekst bovenaan of rechts van de zoekresultaten wordt getoond, wordt uw advertentie nu visueel weergeven. Net zoals bij het reguliere AdWords krijgt u hierdoor zeer gericht verkeer naar uw webwinkel, maar bij Google Shopping zijn de bezoekers en dus conversies nog doelgerichter. Omdat de consument de prijs heeft gezien in Google Shopping en vaak al weet wat het product precies inhoudt, is de kans dat er tot aanschaf wordt overgegaan bovengemiddeld groot. Daarbij betaalt u niet voor een bepaalde periode, maar per bezoeker die via uw advertentie in uw webwinkel komt. Hierdoor wordt uw AdWords-budget heel doelgericht besteed.

Hoe kunnen wij u helpen bij het gebruiken van Google Shopping?

Wilt u uw producten presenteren in Google Shopping, maar heeft u geen tijd of kennis om een goede Google AdWords-campagne op te zetten en bij te houden? Bratpack biedt u het Zoekmachine Optimalisatie en Marketing-pakket. Hier zit niet alleen de optimalisatie van uw website in, maar ook het opzetten, beheren en optimaliseren van uw Google AdWords-account zit hierbij inbegrepen. Wilt u weten wat wij voor u kunnen  betekenen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier, vraag een vrijblijvende offerte aan of bel direct naar 020 - 497 7081. Wij zijn u graag van dienst.