Is uw bedrijf klaar voor de nieuwe Google Maps?

17 oktober 2013

Dagelijks zijn 97% van alle consumenten online op zoek naar bedrijven en instellingen. Daarbij worden diverse online tools gebruikt om te vinden waar de consument naar op zoek is.

Google voorziet in de behoefte van de consument, om steeds meer informatie te vinden over een lokaal bedrijf, door bedrijven weer te geven in Google Maps. Waarschijnlijk verschijnt uw bedrijf al  in de Google zoekresultaten, maar ontbreekt het nog aan een correcte Google Maps weergave. Voorheen moest je een Google Places account aanmaken. Hierin kon u een profiel aanmaken welke u vervolgens op Google Maps bij uw vermelding terug kon vinden. Google heeft in september 2013 de weergave van de bedrijven op Google Maps aangepast.

Om te zorgen dat de vermelding op Google Maps correct wordt weergegeven heeft Google de gebruikers verplicht om een Google+ profiel te koppelen aan het Google Places account. Het Google Places Zakelijk-dashboard is onlangs aangepast. Bedrijfseigenaren beschikken nu over een bijgewerkte interface, kunnen gemakkelijker hun bedrijfsgegevens updaten en kunnen updates bekijken over de status van hun bewerkingen.

Als u voorheen een Google Maps notering had, dan kan het zijn dat Google de gegevens goed heeft overgezet. Controleer goed of uw Google Maps notering correct is omgezet mocht dit het geval zijn dan hoeft u dit alleen nog maar te verifiëren. Maak uw Google Places vermelding extra aantrekkelijk met foto's en video's, aangepaste categorieën, zoals het gebied waar u uw diensten aanbiedt, de merken die u verkoopt, parkeerinformatie en eventueel met kortingsbonnen om klanten te stimuleren een eerste of vervolgaankoop te doen. Heeft Google het niet goed overgezet dan kunt u contact met ons opnemen.

Mocht u geïnteresseerd zijn in een Google Maps vermelding, maar weet u niet precies hoe dit werkt, dan kunt u contact opnemen met Bratpack. Wij helpen u graag met uw vermelding op Google Maps.