Hoe sociaal bent u?

12 september 2012

Het internet wordt steeds socialer, maar hoe sociaal is uw website eigenlijk? Een paar praktische tips hoe u uw website socialer en daarmee interactiever kunt maken. De meeste van deze tips kunt u zelf toepassen via het beheersysteem van Bratpack!

  • Integreer Facebook in uw website. Het is tegenwoordig eenvoudig om reacties van bezoekers onder uw nieuwsberichten of verslagen te plaatsen. Daarmee krijgt u meer interactie met uw bezoekers.
  • Zorg voor recensies. Een aanbeveling van uw klanten is meestal een betere verkooptruc dan uw eigen commerciele verhaal. Ieder bedrijf of organisatie heeft een Google Maps pagina. Hier kunt u ook recensies verzamelen: motiveer uw bezoekers en klanten om dit te doen! Heeft u hulp nodig bij het opzetten hiervan, dan kunt u gerust contact opnemen. Voor sommige branches zijn speciale websites waar recensies gegeven kunnen worden. Denk aan Tuincentrum Overzicht in de tuinbranche en Iens voor restaurants. 
  • Richt u zich vooral op bedrijven? Dan mag een goed LinkedIn profiel voor uw bedrijf niet ontbreken. Ook handig als u vacatures heeft, want LinkedIn is bij uitstek het netwerk om nieuw personeel te werven.
  • Wilt u voorop lopen? Verdiep u dan vooral in Google+, want dat sociale netwerk gaat er ook aan komen.
  • Laat de informatie op uw website delen via de social media. Hiervoor zijn handige tools beschikbaar die wij op uw website kunnen implementeren mocht u deze nog niet hebben. Bel of mail ons even als u hier interesse in heeft of meer over wilt weten.

Als website-beheerder doet u er goed aan om regelmatig in uw inhoud te verwijzen naar uw social media: nodig mensen uit om te reageren of berichten te delen. Zorg ervoor dat u ook zelf reageert op vragen die via social media binnenkomen. Ook kunt u foto's van evenementen, producten of speciale acties aan uw sociale netwerken koppelen. 

Tenslotte de laatste, belangrijke tip: u kunt beter op één netwerk actief zijn dan op vijf netwerken een account hebben dat u niet bijhoudt!