Goede doelen vindbaarheid onderzoek 2012

3 augustus 2012

Pagetraffic heeft ook dit jaar weer een vindbaarheidsonderzoek onder de goede doelen gedaan.

Kijkend naar ruim 200 punten voor de online vindbaarheid van goede doelen, zien wij dat bij 209 van de originele 375 goede doelen uit 2011 een stijging is te zien. Dit jaar zijn er 478 goede doelen geanalyseerd en beoordeeld op de vindbaarheid van de website. De volledige uitslag van het vindbaarheidsonderzoek 2012 kunt u hier bekijken.

Onderzoeksopzet
Wij hebben dit jaar de lijst uitgebreid met 103 CBF-keur houdende goede doelen. De totale scores zijn berekend op basis van meer dan 200 punten, deze punten zijn op te splitsen in de volgende 3 factoren:

  • Tekst – Is de tekst op de website voldoende geoptimaliseerd om goed vindbaar te zijn in de resultaten van zoekmachines. Hierbij wordt ook vooral naar de HTML elementen op de website gekeken.
  • Techniek – Is de code van de website up-to-date. Is de laadsnelheid van pagina’s snel genoeg, zijn alle links probleemloos te volgen door zoekmachines en nog veel meer punten.
  • Populariteit – Hoe populair is uw website op het internet? De populariteit van een website wordt bepaald aan de hand van de kwaliteit en hoeveelheid links die naar uw website verwijzen.

Een verbetering in bovenstaande factoren zal er op den duur ook voor zorgen dat u beter vindbaar wordt in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines.

Google Grants
Een andere manier om meer bezoekers naar uw website te leiden is Google Grants. Google Grants biedt goede doelen in Nederland de mogelijkheid om gratis te adverteren via Google Adwords. Hiermee kunnen organisaties die een CBF-Keur, Verklaring van geen Bezwaar of ANBI hebben gratis adverteren bij de grootste zoekmachine van Nederland.

Wilt u de vindbaarheid van uw website verbeteren?
Bel Pagetraffic op 020-4976046, vul het contactformulier in of vraag een vrijblijvende offerte aan.