Emerce: Bratpack brengt consument en tuincentrum online bij elkaar

31 oktober 2011

Bratpack internetdiensten is al marktleider in de tuinbranche in Nederland, België en heeft sinds drie jaar een vestiging nabij London om het Britse continent te bestormen. Met de lancering van de Amerikaanse versie van de tuincentrumportal Garden Center Guide wil het bedrijf zijn ambities in de branche verder invulling geven.

Na het Nederlands/Vlaamse Tuincentrum Overzicht en de Britse Garden Centre Guide lanceert Bratpack de Amerikaanse Garden Center Guide, www.gardencenterguide.us. Vanuit het kantoor in Zwanenburg rolt het Nederlandse bedrijf een opmerkelijk dienstenpakket uit over Europa, en nu dus ook in de Verenigde Staten: “We leveren al bijna 10 jaar websites aan tuincentra in Nederland en Vlaanderen. Als internetbedrijf is het belangrijk om te focussen op bepaalde doelgroepen en per toeval zijn wij in de tuinbranche verzeild geraakt.” aldus marketing directeur Edwin Meijer. “We willen de volledige online keten in de branche beheersen, waardoor we consument, tuincentrum en leverancier van dienst kunnen zijn. Nu al onderhouden we de websites van Nederlandse, Britse en Vlaamse tuincentra: we updaten ze meerdere malen per week, plaatsen nieuws, aanbiedingen en folders. Via de portal Tuincentrum Overzicht trekken we jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers en deze consumenten leiden we vervolgens weer naar de websites en shops van onze klanten toe.”

Met meer dan 150 Europese tuincentra die gebruik maken van de diensten van Bratpack is de stap richting de Verenigde Staten een logische. “Onze eerste stap is om de portal Garden Center Guide van de grond te krijgen. Vervolgens gaan we ons pakket aan internetdiensten uitrollen in de Verenigde Staten om zo, uiteindelijk, wereldmarktleider te worden in tuinbranche. Door onze specialisatie in de branche hebben we veel kennis en contacten opgebouwd die helpen om de diensten continue te verbeteren.”

Op de Amerikaanse Garden Center Guide staan meer dan 15.000 unieke, individuele tuincentra vermeld. Voor de invulling van de portal wordt samengewerkt met branche organisaties. Om de start te kunnen versnellen heeft de Kamer van Koophandel een Prepare2Start subsidie toegekend.

Zie ook http://www.emerce.nl/wire/bratpack-brengt-consument-tuincentrum-online-elkaar.