"Bratpack Internetdiensten heeft voor elk probleem een oplossing"

11 juni 2009

Hoofddorpse Courant 11-06-2009

ZWANENBURG - “Internet is heel onpersoonlijk en mede daarom steken wij veel tijd in de persoonlijke relatie met onze klanten. Gewoon tegenover elkaar aan tafel zitten, de wensen en vragen bespreken en daar een op maat gemaakte oplossing voor vinden. Daar staat Bratpack Internetdiensten voor.”

Aan het woord zijn Peter Hut, Frank de Lange en Edwin Meijer. De drie vrienden die elkaar al vanaf de lagere school kennen en elk hun eigen vakgebied hebben, stonden in februari 2002 aan de wieg van Bratpack. Letterlijk begonnen op een zolderkamertje maakte het bedrijf een stormachtige ontwikkeling door en telt inmiddels 14 medewerkers. Na een aantal verhuizingen naar een steeds groter pand werd in maart van dit jaar de nieuwe huisvesting aan de Zwanenburgerdijk in gebruik genomen. Het pand werd vrijdag 5 juni officieel geopend.

Het is de persoonlijke aanpak met heldere afspraken, de snelheid en de service waaraan de immer groeiende klantenkring zoveel waarde hecht, weet Edwin Meijer, de commerciële man van het bedrijf. “Bratpack is een no-nonsens bedrijf met een juiste prijs/kwaliteitverhouding waardoor we service kunnen blijven verlenen. Gebleken is wel dat de klant dit prettiger vindt dan een uitgeknepen prijs met een slechte service. Je moet er toch niet aan denken dat wanneer je zonder email komt te zitten bij een bedrijf in de wacht komt te staan. Dan heb je een groot probleem.”

In de afgelopen jaren is Bratpack uitgegroeid tot een professioneel full-service internetbedrijf met een sterke focus op de ontwikkeling en vormgeving van websites en het trekken van bezoekers naar websites via zoekmachine-marketing. Daarnaast heeft Bratpack diensten op het gebied van hosting, domeinregistratie en de ontwikkeling van webshops. De opdrachtgevers komen uit heel Nederland en Vlaanderen. Een deel daarvan horen, ruim genomen, bij het MKB. Heel specifiek richt Bratpack zich met een aantal gerichte diensten op de branches tuincentra en fondsenwervende instellingen. Het Zwanenburgse bedrijf profileert zich als dé leverancier van internetdiensten aan goede doelen in Nederland en werkt mee aan de verbetering en kennisontwikkeling van fondsenwerving via internet. “Bratpack heeft voor beide branches specifieke oplossingen ontwikkeld die succesvol ontvangen zijn”, verklaart Edwin Meijer de toestroom van klanten uit die hoek.

Bratpack heeft de meest uiteenlopende bedrijven tot klant. Van makelaars en banken tot autobedrijven en uitzendbureaus. “Maar hoe breed onze klantenkring ook wordt”, mengen Frank de Lange en Peter Hut zich in het gesprek, “Onze kracht is en blijft dat wij onze klanten kennen en dat wij altijd, of het nu een groot of een klein bedrijf is, een persoonlijke aanpak bieden. Niet voor niets is het verloop in ons klantenbestand minimaal. Wij zelf zijn jong en onze medewerkers zijn dat ook. Daardoor staan we midden in de vele ontwikkelingen die op het internet plaatsvinden.”