Nieuwe trendtool van Google

13 augustus 2008

Google lanceert Insights for Search. De tool biedt volgens het internetbedrijf een diepgaander inzicht in de onderwerpen waarnaar mensen overal ter wereld op zoek zijn.

Insights for Search is ontwikkeld voor adverteerders, marketeers en internetgebruikers die op de hoogte willen blijven van de laatste trends op internet. Het zou een diepgaander inzicht geven dan Google Trends. Met de tool is het mogelijk om zoektrends door de tijd heen te volgen, regionale populariteit van onderwerpen te ontdekken en de groei aan populariteit al dan niet binnen een categorie van zoektermen te meten. Hulp en tips zijn via Google's blog te vinden.

Heat map
'Naar onze mening is deze tool interessant voor iedereen die wil weten wat er populair is onder internetgebruikers', aldus Yossi Matias, directeur Engineering bij Google. 'Insights for Search biedt een reeks van krachtige nieuwe functies waarmee gebruikers online trends op de voet kunnen volgen. Gebruikers die eerder met Google Trends hebben gewerkt zullen merken dat Insights for Search meer flexibiliteit en functionaliteit biedt. De tool biedt daarnaast een aantal aantrekkelijke nieuwe functies, zoals een wereldwijde heat map die de zoekfrequentie en regionale belangstelling voor een bepaald onderwerp op grafische wijze weergeeft.'

Bron: Marketingtribune