English
Kennismaken? Bel +31-20-4977081
Close Menu

Met deze SEO-tips til je jouw website naar een hoger niveau

Veel bedrijven laten een website bouwen maar doen er vervolgens weinig tot niets mee. Dat is natuurlijk zonde! Door actief te werken aan een website zal deze in Google beter te vinden zijn en blijven lezers goed geïnformeerd. Hier een aantal tips om je op weg te helpen:

Gebruik keywords in titels en beschrijvingen

We beginnen bij de titel van een pagina. Deze moet goed te vinden zijn in Google en ook de lading van de pagina dekken, zodat het voor iedereen duidelijk is waar deze over gaat. De titel van de pagina wordt vaak ook verwerkt in de URL, dus een goede titel slaat twee vliegen in één klap. Gebruik de keywords waar je op gevonden wilt worden en zorg dat de titel niet meer dan 70 karakters telt. Ook in de beschrijving of meta description is het belangrijk om keywords te gebruiken. De meta description komt naar voren in zoekresultaten en moet iemand dus overhalen om de pagina te bezoeken. Maak er een kort verhaal van, dat in 155 tekens of minder duidelijk maakt waar de pagina over gaat.

Creëer goede content voor op de website

Qua content zal de pagina niet goed scoren wanneer deze korter dan 350 woorden is. Zorg er bij het schrijven van een langere tekst wel voor dat deze overzichtelijk en interessant blijft. Dit doe je door de tekst op te delen in alinea’s met tussenkopjes. Het is ook fijn om gebruik van te maken van aanvullende content, zoals:

  • foto’s;
  • video’s;
  • tabellen;
  • grafieken.

Google ziet dit als extra waardevolle content. Tot slot is het nog belangrijk om altijd unieke content te maken, grammaticale fouten en spelfouten te voorkomen en om de content periodiek te updaten (bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks een nieuwsbericht).

Link naar andere pagina’s

De pagina’s op de site moeten aansluiten bij de doelgroep. Schrijf je teksten voor een algemene doelgroep? Zorg dan dat de teksten niet te veel moeilijke woorden of ingewikkelde constructies bevatten. Probeer lange en korte zinnen zo veel mogelijk af te wisselen voor een betere leesbaarheid. Wanneer je oude pagina’s terugleest en verbeterpunten ziet, maak dan gerust aanpassingen. Het updaten van oude pagina’s is iets wat Google waardeert. Ook het linken naar andere pagina’s (bijvoorbeeld in een nieuwsbericht) werkt goed. Indien je externe informatie gebruikt, verwijs dan ook naar deze pagina, maar laat de linkjes daarbij altijd openen in een nieuw tabblad. Wanneer je dat niet doet is de bezoeker weg van jouw site, wat vervelend is voor beide partijen. Controleer wel regelmatig of de pagina’s waar je naar linkt nog bestaan.

website tips seo

Betrouwbaarheid van de site

Om de betrouwbaarheid van de website te vergroten is het zaak om duidelijke contactgegevens op een contact- of over ons-pagina te plaatsen. Zorg daarbij voor een duidelijk contactformulier met zo min mogelijk velden. Vermeld verder op de contactpagina het KvK en BTW nummer. Plaats daarnaast ook pagina’s over privacy en algemene voorwaarden. Verder is het handig om in een bevestiging te vermelden wat de bezoeker van jou kan verwachten. Je kunt ook een Google Maps kaartje plaatsen op de contactpagina, zodat bezoekers gemakkelijk de route naar jouw organisatie kunnen bepalen. Voor de betrouwbaarheid van een website is het bezitten van een SSL certificaat misschien wel het allerbelangrijkste:

Het belang van een SSL certificaat

Een SSL certificaat is heel erg belangrijk, omdat daarmee de websiteverbinding beveiligd wordt. Hierdoor worden ook gegevens die over het internet verstuurd worden, bijvoorbeeld met een contactformulier of webshop bestelling ‘encrypted’ (beveiligd) verstuurd. Volgens de AVG/GDPR is dit zelfs verplicht. Bij een SSL certificaat krijgt de site een slotje en een groene https:// voor de website URL, een kenmerk van een betrouwbare website. Je laat hiermee aan bezoekers zien dat je de veiligheid van hun gegevens belangrijk vindt. Als je niet in het bezit bent van een SSL certificaat wordt de site in zoekmachines als ‘niet veilig’ gemarkeerd en wordt deze in sommige browsers zelfs geblokkeerd.

Laatste tips voor een goede website

Tot slot nog een aantal losse tips. Tegenwoordig bezoeken steeds meer mensen de website met een mobiele telefoon. Zorg er daarom voor dat de site ook goed werkt op smartphones en tablets. Vermeld, indien van toepassing, op de website dat de organisatie gebruik maakt van Facebook, LinkedIn, Twitter of andere sociale media. Deel tot slot de website zo overzichtelijk mogelijk in. Een duidelijk menu doet wonderen voor jouw site.

Volg de tips en je zult zien dat de website het steeds beter gaat doen in Google. Zoals eerder al gezegd is het belangrijkste om de site bij te houden, door nieuwe (unieke) content te creëren en oude content te verbeteren. Hopelijk kun je met deze tips jouw website nog beter maken. Wij willen je hier ook graag bij helpen. Bekijk de mogelijkheden en neem contact met ons op.

Gepubliceerd op: 30-07-2018
Dit bericht is geschreven door:

Eef Beentjes

Online Marketeer

020-4977081

Ook geschreven door Eef Beentjes

Bratpack is jouw online partner, omdat wij:

  • Helpen om je online ambities te verwezenlijken;
  • Ontzorgen met online werkzaamheden, zodat je kunt ondernemen;
  • Sinds 2002 bewezen ervaring hebben in het bouwen van websites;
  • Meer dan 1.250 organisaties hebben geholpen met hun online ambities;
  • Een team zijn met meer dan 25 online specialisten;
  • Proactiviteit en persoonlijke communicatie in ons DNA hebben; 
  • Altijd bereid zijn om langs te komen voor een vrijblijvende kennismaking;
  • Investeren in klantcontact, flexibel zijn en zorgen voor een hoger online rendement.

Wil jij ook online je ambities verwezenlijken? Neem dan contact op met Bratpack voor een kennismaking en een lekkere kop koffie! Bel ons of vul het formulier in om een vrijblijvende afspraak te maken (indien je zelf lekkere koffie hebt komen we graag bij je langs).

Bel +31-20-4977081

Informatie aanvragen

Lees hier ons privacy statement.

Velden met een * zijn verplicht.