Bratpack ontwikkelt platform Kinderpostzegels 2018

26 september 2018

Op 25 september zijn de eerste Kinderpostzegels van 2018 gekocht door Nicolette van Dam. Vanaf vandaag gaan 160.000 kinderen langs de deur om postzegels te verkopen en gebruiken zij het door Bratpack ontwikkelde platform kids.kinderpostzegels.nl om hun verkopen te registereren. 

Prettige samenwerking

De actiewebsite van Kinderpostzegels is al enige jaren in beheer bij het online marketing bureau uit Zwanenburg. Sandra Beijnes is verantwoordelijk namens Stichting Kinderpostzegels en legt de keuze voor Bratpack uit: "De samenwerking met Bratpack verloopt prettig en zij kunnen ook goed schakelen met onze andere IT partners. Het is belangrijk om een bureau te hebben dat veel ervaring heeft met integraties zodat alle data en informatie altijd correct is. Toen de beslissing gemaakt was om het verkoopplatform te vernieuwen, was de keuze dus niet moeilijk. De korte lijnen en het directe contact werken erg prettig, zeker op het moment dat de druk hoog is, zoals de afgelopen weken."

De 160.000 kinderen kunnen inloggen op kids.kinderpostzegels.nl om hun verkopen te registreren en familie & vrienden uit te nodigen om ook postzegels te kopen. Het platform is ook gekoppeld aan de Kinderpostzegels app waarmee kids de bestellingen kunnen registreren, zodat alle verkopen op 1 pagina zichtbaar zijn.

Server capaciteit

Frank de Lange is namens Bratpack verantwoordelijk geweest voor het project: "Het is een stevige uitdaging omdat het platform een essentiele schakel is in de Kinderpostzegelactie. Het moet duidelijk zijn en goed werken vanaf het eerste moment. Nu de eerste dag loopt, kunnen we stellen dat dat gelukt is. Daarnaast hebben we te maken met een enorme piek in de belasting van onze servers, maar daar hebben we rekening mee gehouden en ook dat verloopt goed."

De Kinderpostzegel actie loopt tot en met woensdag 3 oktober. Ga voor meer informatie naar www.bratpack.nl.