Bereik lokale klanten nog beter met Google Posts

24 juli 2017

Hoe ziet jouw bedrijfspagina van Google Mijn Business er uit in de zoekresultaten? Toon je alle mogelijke relevante informatie aan je (potentiële) klanten?

Sinds juni 2017 is het mogelijk om aanbiedingen, acties, evenementen, nieuwsberichten en zelfs producten in enkele stappen te promoten in jouw bedrijfsprofiel van de Google zoekresultaten. Dit is mogelijk met de zogenoemde ‘Google Posts’. Na het lezen van dit artikel weet je wat een Google Post is en heb jij in 4 eenvoudige stappen je eerste Google Post geplaatst.

Wat is Google Post?

Google Posts is een nieuwe dienst van Google die speciaal voor MKB bedrijven is gelanceerd. Met Google Posts is het mogelijk om meer relevante informatie aan (potentiële) klanten te promoten in de Google zoekresultaten. Denk daarbij aan aanbiedingen, nieuwsberichten, evenementen en zelfs producten. Deze zijn vervolgens zichtbaar op je Google Mijn Bedrijfspagina aan de rechterkant van de Google zoekresultaten en ook in de Google Maps resultaten. Let wel op: alle posts verdwijnen automatisch weer na 7 dagen. Google wil namelijk dat er alleen relevante en actuele informatie wordt gedeeld.

Google Post is dus een extra mogelijkheid voor jouw Google bedrijfspagina. In één oogopslag is het voor potentiële klanten (nog) duidelijker wat jouw organisatie te bieden heeft.

 

Resultaat google post in zoekresultaten


Hoe maak je een Google Post in slechts 4 stappen?

In slechts 4 eenvoudige stappen plaats je al je eerste Google Post. Dit doe je eenvoudig via jouw Google Mijn Bedrijf account. Hiermee is jouw organisatie en de bijbehorende belangrijke informatie aangemeld bij Google. Adresgegevens, locaties, openingstijden, foto’s en recensies zijn hierdoor zichtbaar in de rechterkant van de Google zoekresultaten. Volg de stappen hieronder en plaats je eerste nieuwsbericht, product of aanbieding via Google Post.

1. Log in op Google Mijn Bedrijf en ga naar het dashboard

2. Klik in het linker menu op ‘Berichten’

Google posts

 

3. Maak je aanbieding, actie of evenement

Voeg een afbeelding toe en plaats een korte wervende tekst van 100 tot maximaal 300 woorden. Voeg een button toe met een oproep tot actie. Bijvoorbeeld ‘Bestel direct’, ‘Meld je aan’ of ‘Bekijk de aanbieding’.

Google post creeeren


4. Bekijk het voorbeeld en plaats je nieuwsbericht of aanbieding.

 

Google post bewerken

 

Gefeliciteerd, je eerste Google Post is geplaatst!

Verbeter je lokale vindbaarheid met Google Posts

Zo eenvoudig is het om jouw klanten extra informatie te bieden en je lokale vindbaarheid te verbeteren. Zorg dat je je Google Mijn Bedrijfspagina up-to-date houdt en je producten, aanbiedingen en/of nieuwsberichten regelmatig ververst. Heb je vragen over je Google Mijn Bedrijfspagina of over het plaatsen van een Google Post bericht? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.

Geen vragen? Succes met het plaatsen van je volgende Google Post!