10 tips voor een rendabele website | 1: Nieuws / content

3 april 2018

Sinds 2002 is Bratpack actief op het gebied van online marketing en de ontwikkeling van websites. Al sinds de oprichting zien we om ons heen bedrijven en organisaties struikelen op het gebied van internet:

  • Bedrijven worden niet gevonden in Google;
  • Websites worden niet geactualiseerd;
  • De communicatie met potentiële klanten is gebrekkig.

Wat ons het meest stoort is dat ondernemers er genoegen mee nemen dat een website geld kost in plaats van oplevert! Immers “je moet een website hebben” of “de concurrentie zit ook online” of “het werd nu wel eens tijd”.

“Onzin!” zeggen wij bij Bratpack! Je website moet rendabel zijn en bijdragen aan je doelstellingen (bij commerciële bedrijven betekent dat omzet & winst).

Middels dit e-book, die wij ook verstrekken bij elke nieuw gelanceerde website, hopen wij bedrijven en organisaties er bewust van te maken dat een website rendement moet opleveren. In dit document staan diverse tips en handvatten waarmee het voor iedereen mogelijk is om een rendabele website op te zetten.

Iedere week posten wij een tip hoe je je website rendabeler kan maken.

Download nu alvast dit e-book via onderstaand formulier om te profiteren van alle tips!

1. Nieuwsberichten / content

Het internet is in de huidige tijd de belangrijkste bron van informatie voor uiteenlopende onderwerpen. Dit schept mogelijkheden voor ondernemers en (online) marketeers. Door het regelmatig plaatsen van nieuwsberichten worden (potentiële) klanten actief geïnformeerd. De kwaliteit van een nieuwsbericht bepaalt mede hoe (potentiële) klanten de organisatie beoordelen. Let op! Een nieuwsbericht bevat niet alleen actualiteiten over uw bedrijf of organisatie, het is ook een manier om (nieuwe) kennis te delen.

De voordelen zijn legio:

  • Nieuwsberichten dragen bij aan een betere vindbaarheid in zoekmachines. Google waardeert websites die up-to-date zijn met nieuws- en blogberichten hoger dan sites die al jaren niet meer zijn geactualiseerd;
  • Meer nieuwsberichten betekent ook meer content, dus er zijn extra zoektermen waar de website op gevonden kan worden;
  • Met vakgerelateerde berichten toon je als bedrijf je expertise en straal je uit dat je een autoriteit bent in je vakgebied, wat vertrouwen opwekt bij websitebezoekers;
  • Nieuwe content zorgt voor meer binding met de websitebezoekers. Zij zullen ook vaker terugkeren naar de website en eerder klant worden;
  • Met unieke informatie onderscheid je je organisatie van de concurrentie.

Enkele tips:

  • Stel een kalender met onderwerpen op voor het komende jaar. Elke maand heeft wel een onderwerp waarover je kan schrijven. Bovendien kun je door een kalender te maken de berichten al vooraf schrijven. Een goed nieuwsbericht schrijf je niet ‘even’ aan het einde van een zware werkdag. Daar moet je tijd & rust voor nemen.
  • Verplaats jezelf in je bezoeker, wat zou die leuk vinden om te lezen? Dat mag af en toe best met wat humor zijn! Houd de berichten luchtig, dat leest makkelijk!
  • Verplicht jezelf om minimaal elke maand één bericht online te plaatsen.
  • Deel het bericht op de social media kanalen van je organisatie en vergeet daarbij niet een goede afbeelding toe te voegen.