De geschiedenis en mijlpalen van Bratpack

Er is veel gebeurd sinds drie vrienden vanaf een zolderkamer hun droom verwezenlijkten. Lees meer over de mijlpalen die Bratpack hebben doen uitgroeien tot ‘The Online Performers’!

Teamwork - 2001

In 2001 zitten Edwin Meijer, Peter Hut en Frank de Lange na hun voetbaltraining te praten. Ze komen van dezelfde basisschool en zijn al jaren vrienden. Frank doet hogere informatica, Edwin bedrijfseconomie en Peter studeert aan het grafisch lyceum. Al pratend ontdekken ze dat hun kracht in de combinatie van hun interesses ligt. Het idee om als vrijwilligers een website voor hun voetbalclub te bouwen is geboren. Na enkele weken ontwikkelen, designen en schrijven lanceren ze de website op 1 januari 2002.

Bratpack - 2002

De succesvolle website trekt aandacht; het bedrijf waar Edwin op zaterdag werkt wil ook een website. Het is tijd voor een officiële oprichting en op 6 februari 2002 wordt Bratpack in het leven geroepen. Een naam die staat voor “jong, ambitieus, eigenwijs en talentvol” – termen waar Edwin, Frank en Peter zichzelf in herkennen. Nog zonder kantoorpand start Bratpack op een zolderkamer. Na het binnenhalen van grote klant Tuinspectrum krijgt het bedrijf serieus vorm.

Groeispurt – 2003-2009

Bratpack ontgroeit eind 2003 de zolderkamer en het eerste kantoor wordt betrokken. In deze periode ontstaat ook de nu iconische vrijdagmiddagborrel. De eerste werknemer van het bedrijf is Jeffry Breure, die in 2004 als stagiair begint. In 2006 verdubbelt Bratpack in oppervlakte om de groei van het bedrijf te ondervangen, zowel in klanten als personeel. In 2009 is het alweer tijd voor een derde verhuizing. Nu naar het huidige kantoor op de Zwanenburgerdijk.

Garden Connect - 2012

Het CMS dat Bratpack in 2004 voor Tuinspectrum ontwikkelde, heeft in 2007 18 aangesloten tuincentra. Wanneer Tuinspectrum van de online dienstverlening af wil, neemt Bratpack zowel het systeem als de klanten van hen over. Dit is het begin van de explosieve groei in de tuinbranche. In 2012 wordt Garden Connect opgericht, dat zich vanuit hetzelfde kantoor exclusief op de tuincentra richt. Inmiddels zijn het er meer dan 300 in vijf verschillende landen.

Investeren - 2014

In 2013 vindt Peter het tijd voor een nieuwe uitdaging. Jeffry is intussen uitgegroeid van stagiair tot senior developer en ambieert meer. Op 1 januari 2014 wordt hij mededirecteur en aandeelhouder van het bedrijf. Te midden van alle start-ups staat Bratpack sinds 2002 voor helderheid, creativiteit, kwaliteit en ambitie. De groei staat onze persoonlijke aanpak niet in de weg: veel bedrijven van het eerste uur zijn nog steeds klant bij Bratpack.

Nieuwe look - 2019

In 2019 lanceert Bratpack een nieuw logo. Om als echte marktleiders in het leven te kunnen staan, blijft Bratpack zich ontwikkelen. Met een nieuwe huisstijl, Effie Award en Emerce 100-vermelding zijn we er klaar voor om online ambities te realiseren.

Heb jij online ambities?

Wij gaan de uitdaging graag aan. Wij maken al sinds 2002 online ambities waar. We ontwikkelen en realiseren op maat gemaakte websites en webshops, en bedenken effectieve, digitale strategieën en campagnes. Heb jij online ambities? Neem dan contact op met ons dan gaan we samen de show stelen.

* Velden met een * zijn verplicht